Informace / oznámení | Obec Trnávka

Nacházíte se zde: www.trnavka.cz » Obec » Informace » Informace / oznámení

Informace / oznámení

 

  

 

UZAVŘENÍ POŠTY TRNÁVKA

Pošta Trnávka informuje občany, že ve čtvrtek 21. ledna 2021 bude z provozních důvodů krátkodobě uzavřena, a to od 9:00 do 10:30 hodin.

Po dobu jejího uzavření budou poskytované služby zajištěny provozovnou pošty Příbor, Jičínská 240, 742 58 Příbor v rámci otevírací doby:

Pondělí  10:00-12:00,13:00-18:00

Úterý  8:00-12:00, 13:00-16:00

Středa  10:00-12:00,13:00-18:00

Čtvrtek  8:00-12:00, 13:00-16:00

Pátek  8:00-12:00, 13:00-16:00

Sobota  8:00-12:00

Neděle  zavřeno

 Děkujeme za pochopení.
 
 

  


 

MÍSTNÍ POPLATKY 2021

Na svém zasedání dne 17.12.2020 schválilo zastupitelstvo obce Obecně závaznou vyhlášku č. 4/2020 o místním poplatku za provoz systému shromažďování, sběru, přepravy, třídění, využívání a odstraňování komunálních odpadů. Roční poplatek byl touto vyhláškou změněn na 480 Kč za osobu.
Poplatek je nutné uhradit do konce měsíce března, případně ve dvou splátkách.

Plné znění vyhlášky najdete na webových stránkách obce na úřední desce.

Známky na popelnice za rok 2020 platí do konce března 2021 a nové známky na rok 2021 budou po úhradě svozu vylepovány na popelnice při vývozu popelnic zaměstnancemi obce na konci měsíce března. O bližším termínu vás budeme informovat. 

Poplatek ze psů na rok 2021 činí 120 Kč za jednoho psa. Přihlašuje se pes starší 3 měsíců. Držitel psa je povinen ohlásit správci poplatku vznik své poplatkové povinnosti do 15 dnů ode dne jejího vzniku. Stejným způsobem je povinen také oznámit zánik své poplatkové povinnosti.

Oba tyto poplatky je nutné uhradit do konce března 2021 buď v hotovosti
na Obecním úřadě v Trnávce v úřední dny, nebo převodem na
účet č. 25929801/0100. Variabilní symbol pro odpady je 1340+č.p.
(např. Trnávka č.p. 16 – VS 134016), variabilní symbol pro psy 1341+č.p.
(např. Trnávka č.p. 16 – VS 134116). 

 
 

 


 

NABÍDKA PRACOVNÍ POZICE

Obec Trnávka přijme pracovníka na trvalý pracovní poměr na údržbu veřejných prostranství

Náplň práce:

  • Provádění údržby zeleně, zimní údržba, péče o obecní komunikace
  • Práce v terénu s křovinořezem a sekačkou
  • Obsluha malotraktoru
  • Drobné zednické práce, technické opravy a údržba v obci 

Nabízíme:

  • Hlavní pracovní poměr
  • Ranní směna
  • Stabilní zaměstnání
  • Finanční ohodnocení od 23.000 Kč + odměny
  • Nástup dle dohody
  • 25 dní dovolené 

Požadujeme:

  • Samostatnost
  • Manuální zručnost
  • Zodpovědnost, spolehlivost
  • Řidičský průkaz skupiny B (skupiny T výhodou) 

V případě zájmu nás kontaktujte na obec@trnavka.cz, tel. čísle 721 860 150, poštou na adresu Obecní úřad Trnávka, Trnávka č.p. 1, 742 58 nebo osobně na Obecním úřadě Trnávka. 

 
 

 

HLASUJTE PRO POODŘÍ A PŘISPĚJTE K JEHO ZVIDITELNĚNÍ I ROZVOJI

Podpořte Flascharův důl v Odrách nebo zámky Nová Horka a Kunín! 

Flascharův důl v Odrách a zámky Nová Horka a Kunín, to jsou tři atraktivity turistické oblasti Poodří, jimž můžete dát svůj hlas v soutěži Cena cestovního ruchu Moravskoslezského kraje 2020. Hlasovat je možné na www.cenycr.cz od 18. ledna do 28. února. 

„V Poodří je velké množství nádherných a turisticky atraktivních míst, která si ocenění zcela jistě zaslouží! Vybrat do soutěže pořádané Moravian-Silesian Tourism, destinační společností Moravskoslezského kraje, bylo velmi náročné,“ zdůrazňuje Pavlína Ambrosch, ředitelka Destinačního managementu turistické oblasti Poodří – Moravské Kravařsko, o.p.s. 

Do druhého ročníku soutěže nominoval Destinační management turistické oblasti Poodří – Moravské Kravařsko, o.p.s., Flascharův důl v Odrách, a to v kategorii Nejlepší počin v cestovním ruchu 2020, zámek Nová Horka (kategorieNeobjevený skvost), CHKO Poodří (kategorie Nejmalebnější místo v zimě) a Balerův větrný mlýn ve Spálově a zámek Kunín (kategorie Nejsvětovější místo).

Do finální prestižní nominace, v níž jsou zařazena TOP místa Moravskoslezského kraje, byly vybrány tři z atraktivit navrhovaných Destinačním managementem turistické oblasti Poodří – Moravské Kravařsko, o.p.s., – už zmíněný Flascharův důl a zámky Nová Horka a Kunín.

V kategorii Osobnost cestovního ruchu 2020 turistickou oblast Poodří zastupují Věra a Jaroslav Královi (Vodní mlýn Wesselsky) a Alena Zemanová (Flascharův důl).

„Vybraná místa mají obrovský potenciál daný silným příběhem či architektonickou a kulturní hodnotou a zároveň se pozitivně podílejí na zvyšující se návštěvnosti regionu,“ upozorňuje Pavlína Ambrosch a apeluje na patriotismus lidí žijících na území turistické oblasti Poodří, která se rozkládá na území Mikroregionu Odersko, Regionu Poodří, Bílovecka, Fulneku, Studénky a Klimkovic. „Hlasujte! Vítězství v některé z kategorií soutěže Cena cestovního ruchu Moravskoslezského kraje výrazně přispěje ke zvýšení povědomí nejen o daném místě, ale také o celém Poodří. A k benefitům plynoucím ze zvýšeného zájmu turistů patří rozvoj podnikání v mnoha sférách a pozitivní dopad na prosperitu celého Poodří. To je právě v této době poznamenané koronavirem velice důležité,“ uzavírá Pavlína Ambrosch.

 

 

 

 

  

 

Flascharův důl  

 

Zámek Kunín 

 

zámek Nová Horka

 

  

 


 

STOLNÍ KALENDÁŘE PRO OBČANY

V těchto dnech bude do trnavských domácností distribuován stolní kalendář s motivy naší vesnice jako dárek občanům Trnávky.

Bohužel z důvodu nepřesných podkladů dodaných svozovou firmou došlo k tiskové chybě a svoz komunálního odpadu je v kalendáři uveden špatně.

První vývoz popelnic v roce 2021 bude v úterý
5. ledna a dále pak pravidelně každé liché úterý. Tedy NE v sudém týdnu, jak je uvedeno v kalendáři.

Omlouváme se za tuto chybu a doufáme, že i tak se bude první trnavský kalendář líbit.

 
 

 

TŘÍKRÁLOVÁ SBÍRKA

Milí občané,

od středy 6. ledna do neděle 24. ledna bude na Obecním úřadě Trnávka umístěna kasička pro Tříkrálovou sbírku.

Lidé, kteří by chtěli přispět do této sbírky, mají možnost v úřední hodiny v pondělky a středy.

 
 

 

INFO FINANČNÍHO ÚŘADU

V odkaze s názvem Finanční úřad - daně z nemovitostí naleznete výzvu finančního úřadu občanům, aby v lednu  nechodili osobně  na územní pracoviště, ale aby využili zřízených speciálních telefonických linek a e-mailů  k vyřizování svých dotazů k dani z nemovitých věcí a k řešení svých problémů s přiznáním k této dani. Občané se nemusí obávat, bude-li  toho nezbytně třeba, domluví zaměstnanci finančního úřadu (právě po telefonických či e-mailových konzultacích) i termín  krátkého osobního jednání.  

 
 

 

DOBROVOLNÉ Ag TESTOVÁNÍ

Z rozhodnutí krajského řídícího důstojníka Hasičského záchranného sboru Moravskoslezského kraje, v souladu s distribučním schématem schváleným Krizovým štábem Moravskoslezského kraje, naleznete v příloze pokyny dobrovolného Ag testování.

 

 

test 1   test 2

 

 


 

KRIZOVÝ ŠTÁB MSK HLEDÁ DOBROVOLNÍKY

Krizový štáb Moravskoslezského kraje vyzývá občany MSK k poskytnutí dobrovolné pomoci při zvládání epidemiologické situace. Přihlásit se též můžete k pomoci při testování pomocí antigenních testů nejlépe v termínu od 18. do 23. prosince 2020 (podrobnosti budou zveřejněny na webových stránkách kraje v následujícím týdnu). Dobrovolníci se mohou zaregistrovat na emailové adrese: spolu2@msk.cz.

 
 

 


 

 

OMEZENÍ SOCIÁLNÍCH KONTAKTŮ

Z rozhodnutí krajského řídícího důstojníka Hasičského záchranného sboru Moravskoslezského kraje, v souladu s distribučním schématem schváleným Krizovým štábem Moravskoslezského kraje, prezentujeme vám informace uvedené v příloze.

   

Omezení soc. kontaktů 

 

 


 

NABÍDKA ZAMĚSTNÁNÍ, BRIGÁDY

Beskydské uzeniny Chodura příjmou zaměstnance na hlavní pracovní poměr i brigádníky do výroby na pracoviště ve Frýdku – Místku a na expedici do Fryčovic.

Zájemce bez praxe zaškolíme. Více informací na www.chodura.cz.

 
 

 


 

SBÍRKA PRO DIAKONII BROUMOV

Vážení občané, z důvodu aktuálního nařízení vlády, které opět výrazně omezuje naši činnost, se na Vás obracíme s prosbou o pomoc. Bezmoc, kterou nyní cítíme, jsme schopni zvládnout pouze s Vaší podporou. Uzavřením našich obchodů a výdejních středisek jsme se ocitli ve stejné situaci jako na jaře. Již nyní víme, že následky budou velmi vážné. V době, kdy jsme se postupně začali vzpamatovávat z finančních ztrát, které jsme utrpěli v první vlně epidemie, došlo k dalším mimořádným opatřením. Abychom mohli i nadále fungovat bez větších omezení a svážet textilní materiál, po vytřídění ho poskytnout sociálně slabým občanům, ale i celým rodinám, potřebujeme k tomu nemalé finanční částky k zajištění financování PHM a provozních nákladů na nákladní automobily a k zajištění vývozu kontejnerů a odvozu sbírek.

Tímto si Vás dovolujeme poprosit o jakýkoliv finanční dar, kterým nám nyní můžete pomoci překlenout složitou situaci. Prosíme, podpořte vyhlášenou veřejnou sbírkuna čísle účtu: 50016-1302698349/0800. V případě, že nechcete jít cestou veřejné sbírky, nabízíme možnost fakturace Vámi stanovené částky.

Pokud nás chcete podpořit, klikněte, prosím, pro více informací https://www.diakoniebroumov.cz/cs/novinky/diakonie-broumov-vyhlasuje-verejnou-sbirku.

Předem Vám co nejsrdečněji děkujeme a věříme, že s Vaší podporou celou situaci zvládneme.

S úctou a respektem Ing. Pavel Hendrichovský

předseda sociálního družstva

 

 
 

 


 

MIMOŘÁDNÁ OPATŘENÍ A USNESENÍ VLÁDY ČR (koronavirus) 

Přiloženě naleznete nově vydaná mimořádná opatření a usnesení Vlády ČR s platností od 13. října 2020. 

MO - nošení ochranných prostředků dýchacích cest s výjimkami (od 13.10.)

Zákaz vycházení (od 13.10.)

Poskytování soc. služeb (od 13.10.)

Sociální dávky (od 13.10.)

Sociální služby pro děti (od 13.10.)

Zajištění mediků (od 13.10.)

Dále naleznete nově vydaná mimořádná opatření a usnesení Vlády ČR s platností od 14. října 2020.

Péče o děti (od 14.10.)

MO - koordinátoři intenzivní péče (od 14.10.)

 
 

 

 


 

USNESENÍ VLÁDY ČR (koronavirus) 

Přiloženě naleznete nově vydaná usnesení Vlády ČR s platností od 9. října 2020. 

Návrh zákona k poskytování ošetřovného 

 
 

 


 

MIMOŘÁDNÁ OPATŘENÍ (koronavirus)

Přiloženě naleznete vydaná mimořádná opatření Ministerstva zdravotnictví s platností od 5. října 2020. 

MO omezení provozu služeb

MO poskytovatelům soc. služeb

Ochranné opatření státní hranice

Seznam zemí s nízkým rizikem nákazy COVID-19

Zrušení MO ze dne 23.9.

 
 

 


 

ZMĚNY JÍZDÍCH ŘÁDŮ OD 30.8.2020

Dovolujeme si Vás informovat, že od března letošního roku došlo ze strany kraje k výraznému navýšení kompenzací dopravcům, kteří zajišťují dopravní obslužnost kraje v závazku veřejné služby. Na navýšení kompenzací měla zásadní vliv pandemie koronaviru SARS-CoV-2, a s ní související doprovodná opatření státu a přijatá mimořádná opatření k zamezení dalšího šíření. V této krizové situaci došlo k celkovému poklesu cestujících, kteří z preventivních důvodů využívali individuální dopravu, či tzv. home office, a v neposlední řadě to bylo omezení školní výuky, což mělo za následek propad v tržbách dopravců. Moravskoslezský kraj si je velmi dobře vědom důležitosti zajištění kvalitního zajištění dopravní obslužnosti kraje, ale s ohledem na aktuální rozpočtovou situaci kraje z důvodu výrazného poklesu příjmů vlivem pandemie koronaviru SARS-CoV-2, jsme po zvážení všech možností nuceni přistoupit k optimalizaci spojů veřejné linkové osobní dopravy. Výpadek příjmů za letošní rok odhadujeme jen v autobusové dopravě ve výši 200 miliónů korun, což je zhruba polovina plánovaných tržeb. Dalších 50 miliónů je výpadek v železniční dopravě. Takovýto propad tržeb není krajský rozpočet schopen ustát, navíc v situaci, kdy vláda zamítla na rozdíl od obcí kompenzovat výpadek příjmu krajů. Proto musíme snížit náklady na provoz autobusové dopravy, aby mohl být zachovám plošný rozsah základní dopravní dostupnosti. Na základě vyhodnocení frekvencí jednotlivých spojů připravil Koordinátor ODIS s.r.o. k termínu celostátních změn jízdních řádů 30.8.2020 optimalizaci jízdních řádů, která by měla přinést omezení výkonů v rozsahu cca 3 % na území celého kraje. Jedná se zejména o spoje duplicitní a opravdu nejméně využívané. Popis zásadních změn je pro přehlednost uveden v příloze (tabulka změn) tohoto sdělení. Další provedené změny, které vyplynuly z doručených připomínek (menší úpravy jízdní doby spojů nebo změny názvů zastávek), naleznete ve zveřejněných jízdních řádech na https://portal.cisjr.cz/

Děkujeme za pochopení.

Ing. Jakub Unucka, MBA (náměstek hejtmana MSK kraje) 

 

 

 

 

 

JŘ srpen 2020

  

 

PORADCE PRO PEČUJÍCÍ

Kopřivnická radnice zřídila na odboru sociálních věcí a zdravotnictví pozici poradce pro pečující, který bude radit lidem pečujícím o své blízké.

Vedení města tak reaguje na avizované změny v legislativě, kdy lidé, pečující o své rodinné příslušníky, by měli být jednou z cílových skupin, na které se zaměří sociální služby. Další podnětem byly požadavky vzešlé z dotazníkového šetření provedeného v rámci komunitního plánování sociálních služeb.

„Poradce pro pečující poskytne lidem, kteří se rozhodli postarat se o svého blízkého doma, komplexní poradenství. Poradí jim, na jakou pomoc a dávky sociální podpory mají nárok a kde o ně požádat, seznámí je s možnostmi využít dostupné sociální služby a s dalšími aktivitami, které město pro podporu rodinných pečujících připravuje. To pomůže zvláště začínajícím pečujícím lépe se zorientovat v nové situaci,“ uvedl místostarosta Stanislav Šimíček, který má v gesci sociální oblast.

Radnice tak chce pomoci nemocným, hendikepovaným lidem či seniorům, kteří díky rodinné péči budou moci zůstat co nejdéle ve svém přirozeném prostředí, ale i osobám, kteří o ně budou pečovat. Péče o blízkého člověka představuje ve většině případů pro pečující značnou zátěž. Zvláště pak dlouhodobá, náročná péče přináší negativní důsledky psychické, zdravotní, sociální a finanční.

„Poradce bude radit nejen lidem z Kopřivnice, ale i z obcí a měst spadajících pod ORP Kopřivnice. Radu obdrží zájemci nejen u nás na odboru sociálních věcí, ale mohou si domluvit schůzku i u sebe doma. Schůzku lze sjednat telefonicky či elektronicky. Všechny potřebné informace zájemci najdou i na webových stránkách Kopřivnice v sekci sociální oblast v záložce pro pečující,“ upřesnila Lenka Galiová, vedoucí odboru sociálních věcí a zdravotnictví. 

 

 

 

 

Pečující 1 

 


 


 

Kampaň NS MAS ČR Regiony sobě!

MAS Regionu Poodří se přidala do kampaně NS MAS ČR Regiony sobě. 

Tato kampaň má především za cíl podpořit lokální ekonomiky regionů ČR, a to na základě principů – Poznej lépe svůj region, Propaguj region, Přispějte sami do místní ekonomiky, Podpořte region finančně. 

NS MAS ČR také vytvořila webový portál, jehož cílem je propojit lokální nabídku podnikatelů s místními konzumenty a s turisty.

Více informací naleznete přímo na webových stránkách www.regionysobe.cz.

Lokální producenti, poskytovatelé služeb, vyplňte kartu producenta a zašlete spolu s fotografií zpět na MAS Regionu Poodří!

Následovně bude zanesen do interaktivní mapy na portále Regiony Sobě! Umístěním kontaktu producenta na webový portál nevzniká producentovi/poskytovateli žádný finanční závazek, kampaň je bezplatná.

 

 

 

RP 2020 

 
 

FARA TRNÁVKA

V přiložených odkazech naleznete fotografie a reportáž Kabelové televize, jak probíhají skautské práce na faře v Trnávce.

https://chatatrnavka.rajce.idnes.cz/

https://www.youtube.com/watch?v=TcyNKHhso3o&feature=youtu.be

 
 
 
 

IN.F.Obálka

Obálka do lednice neboli IN.F.Obálka je tady!

Jedná se o projektovou aktivitu Moravskoslezského kraje pod osobní záštitnou náměstka hejtmana pro sociální oblast Jiřího Navrátila MBA z projektu „Informace jako forma ochrany osob v seniorském věku“.  Aktivita je zaměřená na zvýšení kvality života seniorů a podporu jejich bezpečí. 
IN.F.Obálky jsou již k dispozici a senioři si je mohou vyzvednout na OÚ v Trnávce

  • IN.F.Obálka (= Informace jako Forma ochrany) je plastová obálka, která obsahuje informační leták s pokyny k vyplnění, formulář k vyplnění, propisku, magnetu nebo samolepku (s nápisem: Zde je IN.F.Obálka,
    s telefonními čísly na složky záchranného systému).
  • IN.F.Obálka slouží k předání údajů o zdravotním stavu, užívaných lécích, kontaktech na příbuzné či blízké, v případě, že se senior
    v domácnosti ocitne v nebezpečí či ohrožení života, složkám záchranného systému, které jsou o této aktivitě informovány.
  • IN.F.Obálka může přispět k efektivnímu zajištění pomoci v situaci tísně, ohrožení zdraví nebo života. Je třeba vyplnit formulář s požadovanými údaji a vložit jej zpět do plastové obálky a umístit do lednice, nejlépe do vnitřní přihrádky dveří. Samolepkou nebo magnetkou označit dveře lednice nebo dveře z vnitřní strany bytu a tím způsobem budou informovány zasahující záchranné složky.

Upozornění: Moravskoslezský kraj ani Ministerstvo práce a sociálních věcí /jako iniciátoři této preventivně bezpečnostní akce/ nepověřily žádné osoby ani organizace kontrolou IN.F.Obálek!

Tento projekt je spolufinancován ze státního rozpočtu České Republiky
a rozpočtu Moravskoslezského kraje.

 
 
 

eNeschopenka

Seznamte se s novým elektronickým systémem eNeschopenky, který nabyde v platnost od 1.1.2020, a který zásadním způsobem změní letitý způsob vyřizování pracovních neschopností, kdy elektronické zpracování přinese výrazné zjednodušení v předávání informací mezi nemocnými, lékaři, zaměstnavateli a ČSSZ, resp. okresními správami sociálního zabezpečení, které rozhodují o dávkách nemocenského pojištění a také je vyplácejí.

Přečtěte si přiložené desatero pro pojištěnce aneb co se mění a co zůstává...

  

 

 

neschopenky 2019 

 
 

TAŠKY NA TŘÍDĚNÝ ODPAD 

Obec Trnávka nabízí svým občanům tašky na tříděný odpad. Stačí se v úřední den dostavit na Obecní úřad a sadu tašek, které jsou bezplatné, si odnést.

Sady tašek na třídění odpadů distribuované mezi občany byly pořízeny za finanční spoluúčasti
firem ASOMPO, a. s. a EKO - KOM, a. s. 

 
 
 

BEZPEČNOSTNÍ DESATERO

Vážení obyvatelé rodinných domů, bytů,

každý rok dochází k více než tisícovce požárů v obytných budovách. Měli bychom si uvědomit, že odpovědnost za své chování a za technické zabezpečení svých domovů proti požáru neseme pouze my sami. Aby k těmto požárům nedocházelo a nedocházelo tak i k úmrtím a zraněním, dodržujte přiložené "bezpečnostní desatero".

 

 

Bezpečnostní desatero 

 

 

 

MAJITELŮM PSŮ

Obecní úřad Trnávka upozorňuje občany, že se v obci množí případy volně pobíhajících psů, kteří následně napadají jiná zvířata. Každý majitel psa je
v souladu s platnou vyhláškou povinen řádně zabezpečit, aby se jeho pes nepohyboval volně po cizích pozemcích a aby neohrožoval osoby či zvířata. Porušení této vyhlášky je považováno za přestupek a může být řešeno
ve spolupráci s Policií ČR. Důrazně proto žádáme všechny majitele psů, aby svá zvířata zkontrolovali, zabezpečili a také po nich řádně uklízeli exkrementy a neznečišťovali tak obec. Děkujeme.

 
 
 

PODNIKATELŮM

Podnikatelům a živnostníkům, kteří mají sídlo nebo provozovnu na území Trnávky, nabízíme možnost bezplatné prezentace jejich činnosti na webových stránkách obce. Máte-li zájem, aby vaše firma byla uvedena na obecním webu
v záložce „Firmy“, zašlete na obecní úřad (ou@trnavka.cz) následující informace:

  • název firmy/podnikatelského subjektu či jméno živnostníka;
  • obor činnosti;
  • kontaktní informace (adresa sídla firmy či provozovny v Trnávce, kontaktní osoba, telefon, e-mail, www stránky apod.)
 
 


Obecní úřad Trnávka

Trnávka č.p. 1
742 58 Trnávkaobec Trnávka na mapě
Česká republika (CZ)

 

telefon - pevná linka (+420) 556 729 049

mobil (+420) 721 860 150

                 obec@trnavka.cz

datová schránka Datová schránka ID: 6mka7kv

Úřední hodiny:

PO  8.00 - 12.00  | 13.00 - 17.00
ST  8.00 - 12.00  | 13.00 - 17.00

 

Číslo účtu: 25929801/0100

IČO: 00848441

 

 

ZÁKLADNÍ INFORMACE

 

 ZÚJ 569755
 Status obec
 Katastrální výměra 6,1 km2
 Počet obyvatel 744
ženy 366
muži 378
děti do 15 let 121
 Počet domů 258
 Nadmořská výška 246 m

 Kraj Moravskoslezský 

 Okres Nový Jičín 
 Starosta Dalibor Šimečka

 

DOPORUČUJEME

 Czech PointPolicie České republiky

 facebook

RESTAUROVÁNÍ POMNÍKU
1. SVĚTOVÉ VÁLKY

Z rozpočtu Obce Trnávka náklady
ve výši 38.000,- Kč.
Projekt je spolufinancován
ve výši 40.000,- Kč
z rozpočtu moravskoslezského kraje.

  detail obrázku 

 

 Obec Trnávka © 2021