Rovnou na obsah Rovnou na menu
Menu

Nadmořská výška: 246 m

Kraj: Moravskoslezský

Okres: Nový Jičín

Obec Trnávka se nachází v Moravskoslezském kraji v údolí potoka Trnávky v těsné blízkosti obce Kateřinice. Dalšími sousedy jsou město Brušperk, Příbor a obec Petřvald. Okolí Trnávky je kopcovité a zalesněné.

Před vjezdem do obce od petřvaldské strany se zastavíme na horizontu a využíváme krásného výhledu. Vidíme Beskydy, rozeznáváme rozhlednu na Bílé hoře, v dáli Lysou Horu a jako na dlani máme před sebou trnavský zámek.

obrázek

Sjíždíme do centra. Po chvilce projíždíme okolo hasičárny sloužící místní SDH, který v obci působí již od roku 1913.

O obciO obci

Naproti hasičárny stojí tzv. dům služeb, kde sídlí Česká pošta, obecní knihovna, obchůdek s dárkovým zbožím, kadeřnictví a posilovna.

O obci

Naproti domu služeb vcházíme do jednosměrky, míjíme úřední desku obce s informační tabulí a dostáváme se k hostinci Trnávka, jehož součástí je venkovní posezení, terasa a dětské hřiště.
Interiér hostince nabízí i samostatný salónek s kapacitou cca 70 osob a možností pořádání akcí, rodinných oslav a jiných významných událostí.
Hostinec sousedí s prodejnou Jednoty COOP nabízející potraviny a drogistické zboží.

O obci

Za zatáčkou následuje sportovní areál. Jeho součástí jsou hřiště na házenou a odbíjenou a tenisové kurty. Tenis spolu s házenou tady má dlouholetou tradici. Za kurty se nachází venkovní tělocvična, tzv. workoutové hřiště. Budova sokolovny slouží převážně pro pořádání sportovních, kulturních a společenských akcí, mezi něž patří dětská odpoledne, pochod z Trnávky do Trnávky, zimní plesy nebo divadelní představení místních ochotníků.

O obciO obci

Dostáváme se z jednosměrky a vyrážíme z centra obce podél silnice směrem k sousedním Kateřinicím, kde můžeme vidět zvyšující se počet novostaveb rodinných domků. Vracíme se zpět na křižovatku s kapličkou zasvěcenou Janu Nepomuckému.

O obci

Pokračujeme doprava. Po chvíli se nám odkrývá pohled na zámecký rybník. Odbočíme-li na cestu kolem něj, z cedule zjistíme, že soustava zdejších rybníků je přírodní rezervací. Chráněné obojživelníky sice na první pohled nevidíme, zato je radost pohledět na labutí pár, který tu hnízdí již několik let. Procházíme ke druhému rybníku, obklopuje nás klid, místo jako stvořené pro relaxaci.

Obcházíme rybník a kocháme se pohledem na jeho hladinu, kostel sv. Kateřiny a základní školou v pozadí. Odbočujeme k dětskému hřišti.

Odtud se vydáváme zámeckým parkem k zámku. Tam dnes sídlí Obecní úřad. Zrestaurované zámecké místnosti jsou využívány ke společenským akcím. Mezi ně patří každoroční slet čarodějnic, pohádkový les, rozsvícení vánočního stromu aj.
Památník před budovou zámku nám připomíná oběti II. světové války. Pročítáme čtrnáct jmen a místa jejich skonu – povětšinou Osvětim, Mauthausen, Vratislav…

O obci

Přecházíme přes silnici a podél potoka Trnávka dojdeme k parčíku s dalším památníkem, tentokrát obětem I. světové války. Na sloupu pod sochou lva je jmen jedenáct.

Pokračujeme ke křižovatce s velkým dřevěným křížem a starou požární zbrojnicí dnes sloužící jako garáž.

Od této křižovatky vcházíme do další ulice známou pod názvem „na drahách“, otáčíme se u myslivny využívanou převážně myslivci ke konání akcí známými převážně jejich kuchyní.

O obci

A přesunujeme se k dalšímu okraji Trnávky, na hranici s Kateřinicemi, kde stojí základní škola. Ta se řadí mezi skupinu malotřídních škol v okrese s kapacitou okolo 50 dětí. Chodí do ní děti z Trnávky i ze sousedních Kateřinic.

Procházíme školní zahradou do mírného kopečku ke smuteční obřadní síni. Objektem, vybudovaným občany roku 1973 v rámci akce „Z“, kdy byla také slavnostně otevřena. Leží u lesa Čaplovce, v klidném prostředí vedle hřbitova. Je důstojným místem posledního rozloučení.

Vedlejší hřbitov spolu s kostelem sv. Kateřiny slouží převážně občanům z Trnávky i z Kateřinic. Důkazem letitých rodinných vazeb těchto dvou vesnic dokazují často opakující se jména na náhrobcích.

O obciO obci

V odlehlé, zato klidné osadě obce Chabičov můžeme navštívit okolím tak oblíbené koupaliště, které je rovněž jednou ze staveb vzniklou společným úsilím občanů v rámci akce „Z“. Veřejností je využíváno od roku 1974. V pozdějších letech zde byla postavena úpravna vody. V areálu koupaliště je umístěn velký „bludný“ balvan, který zde byl nalezen při výkopových pracích. V letních měsících je zde možné využít ke sportu rozsáhlý travnatý areál a hřiště na beach volejbal. Možnost rychlého občerstvení nabízí nově zrekonstruovaný kiosek. Každoročně v srpnu zde obec pořádá sportovně zábavnou akce tzv. Trnavský žbluňk.

V zimních měsících při dostatku sněhu poskytuje okolí obce kvalitní běžkařské terény. Návštěvníci Trnávky zde mohou najít v každé roční době místa vhodná k relaxaci i aktivnímu odpočinku. Vyznavači cykloturistiky mohou využít k poznání celé oblasti místní i účelové komunikace a cyklotrasy. Celková krajina v Trnávce a jejím okolí přímo vybízí také k turistice.
Všichni, kteří se chtějí blíže seznámit s tímto malebným koutem naší vlasti, jsou srdečně vítáni.

Obec

pátek 22. 3. déšť se sněhem 5/0 °C

Digis

Informace od nás

Dostávejte informace z našeho webu prostřednictvím SMS a e-mailů